ניהול קניונים ומרכזי מסחר– מדריך קצר למלאכה מורכבת
בדומה לתפקידי ניהול רבים, ניהול קניונים ומרכזי מסחר איננה מלאכה פשוטה. ניהול הקניון, כמכלול עסקי רחב ידיים, כולל מגוון מחויבויות משנה, ביניהן מלאכת פיקוח תפעולי, פיקוח כספי וחשבונאי, התמודדות אל מול שוכרי החנויות ועוד. ככלל, עיקר התפקיד נסוב סביב מציאת האיזון בין צורכי הסוחרים, לקוחות הקניון, המשקיעים; כל זאת תוך שקילת השיקולים העסקיים של הקניון.
ראשון במעלה בניהול קניונים – התנהלות אל מול החניות השוכרות
תפקיד עיקרי בניהול הקניון הוא ניהול היחסים אל מול החנויות השוכרות, לרבות עריכת הסכמי השכירות. תפקיד זה כולל קיום משא ומתן בגין תנאי השכירות, גביית התשלומים וחידוש רישיונות.
תפעול שוטף ותחזוקת הקניון
בנוסף, על מנהל הקניון אמון על תפעולו השוטף של הקניון, לרבות תחזוקתו. תפקיד זה כולל בקרת איכות של תחזוקתה השוטפת של תשתית הקניון לרבות המעליות, מערכת מיזוג האוויר ועמידה בדרישות הרגולטוריות השונות. יתר על כן, נדרש פיקוח על עובדי הניקיון של הקניון לטובת חווית לקוח מיטבית.
ניהול פיננסי של חשבונות הקניון
יתר על כן, במסגרת ניהול קניונים ומרכזי מסחר, על מנהל הקניון לשקול את שיקוליו הכלכליים של הקניון, לרבות ניהול התקציב, פיקוח אודות הוצאות והכנסות ובפשטות – ווידוא כי בסופו של יום, מאזנו הכלכלי של הקניון חיובי, קרי הקניון רווחי.
שיווק הקניון וקידומו העסקי
בין היתר, על מנהל הקניון לעסוק באטרקטיביות הקניון ובמשיכת לקוחות. לרוב, עניין זה נעשה על ידי עיסוק בפעולות פרסומיות, אירוח אירועים בקניון כדוגמת ירידי אוכל או הופעות אמן, ביצוע מבצעים עונתיים או ניהול חשבונות הרשתות החברתיות של הקניון.
כאמור, ניהול קניונים ומרכזי מסחר איננו דבר פשוט, ועל מנהל הקניון לתכלל במבט על, את מגוון הנדבכים המהותיים לעסק. לצורך הצלחת הקניון, על מנהל הקניון לחלוש על מגוון האלמנטים המהותיים המנויים לעיל, ולוודא כי הקניון מצליח לעמוד בתחרות אל מול מתחריו הרבים. במרכז בר אילן לנדל"ן תוכלו ללמוד אודות הידע המקצועי העדכני והפרקטי ביותר לניהול קניונים ומרכזי מסחר. במסגרת הקורס, תקבלו את הכלים והידע הפרקטי הנדרש לניהול הקניון בהצלחה; זאת מפי טובי המומחים בישראל.